Friday, October 30, 2009

hujan oh hujan~~

**hari ini..atau lebih tepat..ptg ini hujan telah turun mencurah2 ke bumi kawasan rumah sewa saya ini..seingat saya telah hampir sebulan hujan tidak membasahi tanah di kawasan rumah saya ini.. cuacanya pon agak panas sehingga membuatkan saya akan sentiasa terjaga di tgh malam utk menukar tempat beradu ke tempat yg directly kena angin dr kipas..alhamdulillah skarang dh hujan dgn lebatnya..harapnya smp ke mlm dan boleh tdoq dgn nyenyaknya... tumbuh-tumbuhan pon mesti seronok bila hujan membasahi mereka..
**tadi masa blk dr skolah niat di hati nk p car wash..sib baik keadaan mengantuk yg teramat sgt telah membuatkan saya terus balik ke rumah utk tdoq dulu n berhasrat utk pegi car wash di sebelah ptg..nasib menyebelahi saya hari ini kerana kalau saya p car wash lepas skolah tadi haruslah keta akan jadi mcm tak basuh je pon sbb hujan turun ni..mmg la keta letak bawah porch rumah..tp dengan keadaan angin yg kuat mcm ni..hujan mesti jugak kena kereta saya itu... sebabnya porch tu pendek je dan tepi2 dia tu sgt senang kena tempias..
**guruh pon berbunyi2 ni..patutkah saya tutup segala suis dlm bilik ini termasuk peralatan elektronik yg saya tgh guna ini..rasanya sgt patut sebab kalau terjadi apa2 menyesal tak sudah.. tp sebelum tu nk tunjukkan gmbr fresh from phone masa ujan mula turun tadi.. semangat p amek gmbq kat dpn pntu rumah..teruja sebab dh lama tak merasa hujan lebat sebegini.. hehehe..



**pemandangan di tepi rumah


**pemandangan di depan rumah


1 comment: