Saturday, October 3, 2009

Kunjungan Marhaban~~

**Setiap kali Syawal, skolah saya akan mengadakan Kunjungan Marhaban ke rumah2 guru dan murid2 skolah yg mana telah bersetuju utk menerima kunjungan..thn ni adalah thn kedua sya di skolah ni dan thn kedua jgk la saya menyertai kunjungan marhaban ni..cikgu cikgi akan dibahagikan kepada beberapa kawasan sekitar sekolah dan murid2 pon akan dibahagikan mengikut kumpulan kawasan masing2..pagi2 semua akan berkumpul di sekolah dan akan bergerak ke destinasi yg telah ditetapkan..sebelum saya dok sini saya mmg tak pnah sertai aktiviti macam ni..bagus la mcm ni..dpt mengeratkan silaturahim antara guru2 murid2 dan ibu bapa..
**bila smp 1 rumah..cikgu cikgi n murid2 ni akan berselawat didalam rumah tersebut.. bila dh selesai selawat n baca doa tuan rumah akan jemput menikmati hidangan juadah yg telah disediakan.. macam2 jenis makanan...tp sllunya rumah pertama je la yg akan mkn.. rumah2 berikutnya tu dh sgt kurang menjamah atau ada yg hanya minum air je..mana tahan nk mkn kat semua rumah kalau ada 6/7 buah rumah skali..
**mcm hari ni..rumah pertama dh hidangkan nasi lemak..mmg mendapat smbutan la sbb time kami smp tu around 8.30..sweet2 time utk breakfast..smp rumah kedua ketiga dan seterusnya hanya mampu melihat.tp sebab nk jaga hati tuan rumah yg dh menyediakan makanan bermacam2 jenis..kena la jamah jgk walaupon sebiji biskut raya..
**aktiviti pagi tadi tamat pukul 11.30 pagi..then saya proceed dgn pegi beraya rumah2 cikgu yg berdekatan skolah ni..kalau hari2 biasa mmg tak pegi punya lah rumah diorang ni. time2 raya mcm ni la baru merasa dpt p rumah depa..meriah la sebab p ramai2..kalau p sorang2 tak syok jgk..saya ni dh la jenis tak reti sgt nk sembang2.stakat tlg senyum2 ble la jgk..hehehe..










No comments:

Post a Comment