Sunday, October 25, 2009

looking for new eyewear~~

**dh hampir 2 thn saya tak tukar eyeglasses ni..rasa mcm dh perlu tukar yg baru..tp masih mencari2 frame yg cun utk org yg cun mcm saya ini..hehe..nk full frame or half frame.. i wont go for rimless..actually ketiga2 jenis dh pnah try..tp skarang ni rasa mcm nk yg natural je.. full frame yg biasa2..tak perlu yg lebeh2 kot..sebab saya bukan sllu pon pakai glasses ni..sgt jarang sbb saya kalau ke sekolah or jalan2 di siang hari saya mmg memilih utk pakai lens..sbb rasa lebih selesa.. tp kalau mlm2 n kna drive jauh2 saya memilih pakai glasses..so saya rasa tak perlu la nk buat glasses baru yg lebeh2..cukup sekadar menjadi alat bantuan yg berguna kepada saya..saya adalah tidak ble berjalan dgn selesa walaupon utk ke bilik air apabila bgn di waktu pagi jika tidak menggunakan alat bantuan ini..sedih utk diri saya sendiri..kesiankan saya..dh hampir 15 thn saya menggunakan alat bantuan ini..kadang2 powernya menurun tp ada jgk kadang2nya power bertambah..saya pon tak faham kenapakah ianya terjadi..tp saya tetap bersyukur kerana masih diberi peluang utk melihat dan menikmati keindahan ciptaanNya walaupon perlu menggunkan alat bantuan..jadi tidak perlu melebeh2 utk mencari alat bantuan ini..hehehe..ni ada antara frame2 yg saya berkenan dlm proses mencari selama beberapa bulan ini..hanya menunggu masa yg sesuai utk pergi dan beli..noktah..







3 comments:

  1. yg levis tu mcm kita penah bincang ja nak bli masa tahun 2005 dulu kan. aku smp la tak terbeli-beli.

    aku takleh pakai spec lama2 satgi aku pening. tu yg dok pakai contact ja hrp x rosak mata ni..

    jom p wat lasik weh.

    ReplyDelete
  2. hmm..kita asyik dok teringin levi's tu dulu kn.. tp lepas grade aku p buat jgk levi's 1..hehe.. dpt jgk aa merasa pakai eyewear levi's.. nk buat lasik? brapa riban weh? aku tidak ada duyet byk lagi..masih merangkak2 dok simpan nie..

    ReplyDelete
  3. lasik tu nk kena survey dlu abis2..takdak ka kwn2 kita yg wat? tanya la huhu

    ReplyDelete